www.baltha.eu

hooaeg suured tänud kavad video lingid kontakt

1977 Väinameri

Aeg: ?
Distants: ?
Startis: 45 ekipaaži (sõiduauto)
Startis: 60 ekipaaži (veoauto)

 

koht
ekipaaž võistkond
tulemus
ABS
1
Paul-Robert Helk - Tõnu Diener Vinni NST 3216
2
Raul Laido - Kaarel-Ain Viirok Rapla "Autom" 3507
3
Heiki Ohu - Toomas Diener Harju KEK 3521
4
Vello Õunpuu - Ülo Leppik ATB 11 3539
5
Olavi Ellermann - Meelis Arumeel TSK "Sõprus" 3541
6
Lembit Vutt - Valdur Lambing Nuia AMK 3659
7.klass
1
Vello Õunpuu - Ülo Leppik ATB 11 3539
2
Olavi Ellermann - Meelis Arumeel TSK "Sõprus" 3541
3
Lembit Vutt - Valdur Lambing Nuia AMK 3659
4
Jüri Aaliste - Rubo Endla TSK "Sõprus" 3671
5
Tõnu Mandri - Endel Orav Viljandi TSK 3733
6
Aare Pernik - Rein Saluri "Estoplast" 3739
8.klass
1
Raul Laido - Kaarel-Ain Viirok Rapla "Autom" 3507
2
Heiki Ohu - Toomas Diener Harju KEK 3521
3
Hans Mõttus - Tiit Toomsar isiklik auto 3853
4
Indrek Lasseron - M.Simson H.Pöögelmanni nim. Tehas 3903
5
Väino Liiva - Mati Orumaa Paide "Autom" 4052
6
Vello Pruulmann - Hans-Theodor Tenson Kodumasinate Remonditehas 4170
10.klass
1
Mati Kivistik - Rein Hanni "Tempo" 3727
2
Raivo Runnel - Enn Sarap Paide ATB 10 3840
3
Hardi Mets - Udo Mets "Tempo" 3930
4
Endel Koger - Elmo Lõhmus Pärnu ATP 4067
5
Aare Korju - Toivo Arumäe "Tempo" 4100
6
Rein Raun - Rein Soon "Tempo" 4137
spets
1
Paul-Robert Helk - Tõnu Diener Vinni NST 3216
2
Mati Martin - Heino Alaniit TSK "Sõprus" 3747
3
Eedo Raide - Georg Valdek ENSV MN AV a/b 4072
4
Tiido Jakobson - P.Kask Paide TSK 4622
veok
1
Toivo Platov - Jaanus Samberg Harju KEK 3088
2
Kaupo-Lembit Virk - Tõnu Suurkask TSK "Sõprus" 3116
3
Tõnu Kaljuveer - Urmas Kalda 3177
4
Urmas Viikmäe - A.Ambur Rapla "Jõud" 3180
5
Tiit Kirsipuu - H.Villmann Haiba sovhoos 3241
6
Juhan Noode - Jüri Menno Rapla KEK 3319

 

PEAPROOV

Tekst: Kalju Nurme
Aitäh: Madis Kers

 

            „Lääne Kaluri“ tehnikaspordiklubi korraldas juba neljanda Väinamere ralli. Seekord saabus Haapsalusse rekordarv osavõtjaid: 45 sõidu- ja 60 veoautoekipaaži. Sõiduautmeestel oli see viimane suurem mõõduvõtmine enne Nõukogude Liidu meistrivõistluste otsustavat etappi, mis peetakse Eesti teedel 19.-20. novembril. Õigeaegne reklaam meelitas kõigile lisavõistlustele hulgaliselt pealtvaatajaid. Juba Haapsalus toimunud slaalomit jälgis ligi paar tuhat huvilist. Kiiremini läbis lisavõistluse T.Mandri (26,4 sek.), järgnesid M.Martin ja T.Toomsar (26,6), E.Raide (26,8) ja kohalik võidusõitja R.Reints (27,6).
            Rada suundus edasi Tallinna ja sportlastel tuli näidata oma oskusi veel kolmel kiiruskatsel (KK).


Munalaskme KK (5,1 km)
P.-R. Helk 2.47
E.Raide 2.50
H.Ohu ja O.Ellermann 2.55
R.Laido 2.58
R.Raun 2.59

Põllküla KK (6,7 km)
Helk 3.39
Raide 3.45
Ellermann 3.57
Ohu 4.01
A.Pernik 4.05
Raun 4.09

Vääna KK (5,6 km)
Helk 3.32
Ohu 3.37
Raide, Laido, Lasseron 3.41
                                                                                                                          
Tallinna hipodroomile oli vaatamata südaööle kogunenud üle tuhande pealtvaataja, kellel ei tulnud raisatud uneaja pärast kahetseda. Eriti haarav oli Nõukogudemaa meistrivõistluste pronksmedalipaari Paul-Robert Helgi – Tõnu Dieneri ja mitmekordsete Eesti meistrite Eedo Raide – Georg Valdeku duell, kes sõitsid 105-hobujõulise spetsiaalse „Žiguliga“. Seekord jäi peale Helk, kes läbis kolm ringi uue tippajaga 2.15,2. Raide aeg oli 2.19,8. Järgnesid Ohu 2.23,4. Laido 2.24,2 Õunpuu ja Rääsk 2.27,2 jt.
            Pirita ringraja lõigul Kose kurvist Uue kurvini (1,8 km) näitas parimat aega Rääsk 1.04, Helk kaotas5, Raide 7 sekundiga. Anija kiiruskatsel tabas ebaõnn „Volga“ klassi liidrit Aadu Viiki (kaardilugeja Eesti NSV teeneline õpetaja Ain Hiieaas) – kiirusel 120 km/h lõhkes kumm ja kraavisõit oli vältimatu. Mehed vigastada ei saanud, aga autoga edasisõit oli selleks korraks lõppenud.
            Esimesel ringil tuli võistlejail sooritada veel Keila ja Ruila kiiruskatse. Kõigil neil ja ka järgmistel olid jällegi kiiremad Helk, Raide ja Laido. Lõpliku paremusjärjestuse selgitamisel sai otsustavaks Vaimõisa KK (17,6 km), kus kurv järgnes kurvile, lahtine kruus nõudis aga võidusõitjatelt eriti head masinatunnetust. Kiireim oli Raide 11.22-ga. Järgnesid L.Vutt 11.26, Helk 11.37, Laido 11.47, Ohu 12.17, Mandri 12.18 jt.
            Mandriringi viimane kiiruskatse oli Virtsus. Jällegi peremehetses Helk 1.44,4, Õunpuu sai ajaks 1.44,8, Ellermann 1.47,0, Ohu 1.48,6 ja Laido 1.49,0
            Mandriringiga lõppes võistlus veoautodel, kuid sõiduautod jätkasid Saaremaal, kus peeti kaks kiirusvõistlust (Viidumäel ja Möldris). Autosportlaste arvates olid mõlemad rajad huvitavad ja teeksid au igale rallile. Eraldi tuleb märkida Saaremaa kohtunike (eestvedaja Aleksander Tiidus) korrektset tööd. Keerulisel Möldri KK-l olid kiiremad Helk 6.32, Õunpuu 6.45, Laido ja Ohu 6.46, Ellermann 6.55, Lasserson 6.57 jt.
Võistluse korraldusega jäid kõik rahule. Üle tüki aja polnud tarvis ühtegi kiirusvõistlust annulleerida, sest ajamõõtjad tegutsesid vigadeta.

 

 

 

Untitled Document Untitled Document Untitled Document